Four basic rules of selling in a time of crisis

Čtyři obecná pravidla prodeje v době krize

It seems that critical situations will not cease to affect us. After the Covid-19 pandemic, there is yet more political and financial uncertainty, caused by the war in the Ukraine. In many fields, companies and their buyers have become much more prudent. This is why it is advisable to remind ourselves of four basic rules that a salesperson should follow when trying to sell during a time of crisis or uncertainty.

These tips were published by Forbes.

Talk to clients and learn their needs

In crisis situations, effective and honest communication is necessary. Do not try to downplay problems or hide from them. Meet the client as soon as possible and talk over what is happening and what their current needs are. The more you make the client believe that you are going through the crisis as equal business partners who help each other, the less dramatic the impact on your mutual relationship will be.

Prepare for emergency situations

Hope for the best, but prepare for the worst. Have back-up plans ready for when a crisis comes and share them with your clients. Have various manuals and scripts for what you will do when crisis situations come prepared in advance. As a result, you will not lose time coming up with what you should do.

Be creative and flexible

When you are facing an atypical situation, your biggest value in your relationship with clients lies in creativity and accommodation. Be flexible and be ready to reconsider your current systems and methods so that you can react to your customer's current needs. In order not to lose your clients, and to make them rely on you, you must offer them transparency, flexibility and innovative and tailor-made solutions.

Become an expert

When you need to attract clients in a new way, you should find a way to educate yourself and become an expert. Focus on a specific problem and become a valued consultant in some kind of narrowly defined subject matter. This is one of the ways to increase your value in this field of business.

 

-mm-

    Čtyři obecná pravidla prodeje v době krize

    Zdá se, že krizové situace se v blízké době nepřestanou našim končinám vyhýbat. Po koronavirové pandemii přichází politická a finanční nejistota způsobená konfliktem na Ukrajině a v řadě oborů se firmy i jejich nákupčí stávají výrazně opatrnými. A proto není na škodu si připomenout čtyři základní pravidla, kterými by se měl obchodní zástupce řídit, když se snaží prodávat během krizového nebo nejistého období.

    Tento článek vychází z textu zveřejněného na Forbesu.

    Mluvte s klienty a proberte jejich potřeby

    V krizových situacích je důležitá především efektivní a upřímná komunikace. Nesnažte se problémy nijak bagatelizovat nebo před nimi strkat hlavu do písku. Co nejdříve se s klientem sejděte a proberte, co se děje a jaké jsou momentální potřeby daného zákazníka. Čím více se vám u klienta podaří vzbudit dojem, že krizí procházíte jako rovnocenní obchodní partneři, kteří si navzájem vypomáhají, tím méně drastický bude mít krize dopad na váš vzájemný vztah.

    Mějte připravené krizové scénáře

    Doufejte v to nejlepší, ale připravte se na to nejhorší. Mějte připravené zálohové plány pro případ krize a sdílejte je i klienty. Předem vypracujte různé manuály a scénáře, co budete dělat, až dojde na některé možné krizové situace, a nebudete pak ztrácet čas vymýšlením postupu.

    Buďte kreativní a flexibilní

    Ve chvíli, kdy čelíte nestandardní situaci, je vaší největší devizou ve vztahu ke klientům kreativita a přizpůsobivost. Buďte flexibilní a připravení přehodnotit vaše stávající systémy a metody tak, abyste mohli pružně reagovat na aktuální potřeby vašich zákazníků. Abyste o vaše klienty nepřišli a aby se na vás spoléhali i nadále, musíte jim nabídnout transparentnost, flexibilitu a inovativní, na míru šitá řešení.

    Staňte se odborníky na určitou oblast

    Když potřebujete zaujmout klienty nějakým novým způsobem, je dobré si doplnit vzdělání a stát se odborníkem na určitou oblast. Zaměřte se na nějaký konkrétní problém a staňte se uznávaným konzultantem v dané, úzce definované oblasti. Jedná se o jednu z cest, jak zvýšit svoji hodnotu v dané obchodní sféře.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
    Štítky: Prodejní techniky