Would you like to improve your sales? Are you unhappy with your sales results or do you see room for improvement? Here are four rather simple, yet highly effective tips on how to sell more.
Plan your tasks better
Organize your time so that you are doing the right things at the right times to maximize the time you spend at work. Make a new schedule of activities, define clearly how many times you will call your individual prospects, in what intervals, etc. Then strictly stick to this plan. You can, if necessary, make changes based on your experience with the system.
Set clear goals
As an article on the Brian Tracy blog states, it is not possible to be successful without having your targets clearly defined. Know your goals and plans and put them down in writing. The more specific, the better. In order to hold yourself more accountable, you can share your plans with your colleagues or your boss.
Find out what exactly your clients want
Know your customer. Even though you think you have a pretty good idea about who your clients are, do your own personal research on your current, potential and ideal customers. Think about what they need, what they expect and what their priorities are. Remember that your clientele, parallel to the whole of society, keeps developing and changing.
Use modern technologies
When it comes to your sales activities, rely on data provided by modern technologies. Sales tools, CRM systems, detailed sales stats or Google Analytics will let you see connections and the big picture you would not be able to make out from the vantage point of a mere human.
-mm-
Čtyři tipy, jak více prodávat
Rádi byste navýšili své prodeje? Nejste spokojení se svými obchodními výsledky nebo vidíte prostor pro jejich zlepšení? Máme pro vás čtyři poměrně jednoduché, ale vysoce účinné tipy, jak více prodávat.
Lépe si plánujte své pracovní aktivity
Rozdělte si čas tak, abyste dělali správné věci v tu správnou dobu a abyste maximalizovali váš čas strávený v práci. Udělejte si nový harmonogram činností, určete přesně, kolikrát kterým potenciálním zákazníkům budete volat, v jakých intervalech, apod. Tento systém následně striktně dodržujte a v případě potřeby v něm poté dělejte úpravy na základě zkušeností.
Určete si pevné cíle
Jak uvádí příspěvek na blogu Briana Tracyho, je nemožné docílit větších úspěchů, pokud nemáte jasně vytyčené mety, kterých chcete dosáhnout. Jasně definujte vaše cíle a plány a sepište si na papír. Čím konkrétnější, tím lepší. Abyste cítili větší odpovědnost cílů dosáhnout, podělte se o vaše plány s vašimi kolegy nebo s vedoucím.
Zjistěte, co přesně vaši klienti chtějí
Poznejte svého zákazníka. I přestože si myslíte, že máte poměrně jasnou představu o tom, kdo jsou vaši klienti, udělejte si znovu osobní průzkum mezi vašimi současnými i potenciálními, ideálními zákazníky. Přemýšlejte o tom, co potřebují, co očekávají a jaké jsou jejich priority. Pamatujte, že vaše klientela se stejně jako celá společnost neustálé přetváří a vyvíjí
Zapojte moderní technologie
Při vašich prodejních aktivitách spoléhejte na data, která vám poskytují moderní technologie. Prodejní nástroje jako CRM systémy, detailní statistiky prodeje či Google Analytics vám umožní vidět souvislosti, které z běžného pohledu jedince nelze rozpoznat.
-mm-