Increase revenues from your current clients in three steps

Zvyšte příjmy od současných klientů ve třech krocích

When salespeople look for new business, they often bet on new clients or new products. But there is a great potential in current customers. They have already shown they want to buy from you, so you can inspire them to make even bigger purchases.

The key is to increase the amount of customers who will spend on the category of products or services you provide. Salesandmarketing.com published three tips how to do it.

1) Divide customers into groups

Find out how much each customer spends on your product or how his spend differs from other customers. What exactly is the client spending money on at your company and what are they buying at your competitors? Is the amount of spending still the same, is it growing over time or is it going down? After you find out this information, divide your customers into groups e.g., according their usual spending habits. Identify more details, such as the buyer´s values or his loyalty. It makes targeting the next group of customers easy and you can make a strategy which may work across a whole group.

2) Choose the right clients

Now you can start prioritizing customers, not all of them will make your business grow. Focus on clients who are satisfied with you, but do not spend much. They usually divide their spendings among several businesses.

3) Plan

Salespeople usually gravitate toward customers with whom they have friendly relationships. However, these clients usually have a higher spending rate, so you cannot expect further growth. Of course, it does not mean you should neglect them. However, if you want to increase revenues, you have to focus on more challenging customers.

Make a plan who to visit, how often and with what messaging. Increasing revenues from existing customers is an effective strategy which requires deepening relationships, careful preparation and knowing clients. If you add patience, you have a chance to succeed.

-ka-

    Zvyšte příjmy od současných klientů ve třech krocích

    Když obchodníci hledají růst svých obchodů, často vsadí na nové klienty nebo nové produkty. Velký potenciál mají ale také současní zákazníci. Tito klienti již totiž ukázali, že o vaše produkty nebo služby mají zájem. Můžete je tedy inspirovat ještě k větším nákupům.

    Klíčem k úspěchu je zvyšovat počet zákazníků, kteří budou vydávat finance za určitou kategorii produktu nebo služby. Server Salesandmarketing.com publikoval tři rady, jak na to.

    1) Rozdělte zákazníky do skupin

    U každého zákazníka zjistěte, kolik peněz za vaše produkty utratí nebo jaký je rozdíl mezi jeho útratou a útratou ostatních. Za co konkrétně váš klient u vaší firmy vydává finance a za co u vaší konkurence? Zůstává úroveň útraty stejná, zvyšuje se s postupem nebo se naopak snižuje? Po zjištění těchto informací rozdělte zákazníky do skupin, například podle obvyklé útraty. Určete i podrobnější kategorie jako jsou hodnoty nakupujícího nebo jeho věrnost. Usnadní vám to další cílení na zákazníka a strategii, kterou můžete použít na celou skupinu.

    2) Vyberte vhodné klienty

    Nyní můžete začít upřednostňovat klienty, ne každý vám totiž zaručí růst. Zaměřte se na ty, kteří jsou s vámi spokojeni, ale příliš neutrácejí. Svou útratu pravděpodobně dělí mezi několik obchodníků.

    3) Plánujte

    Obchodníci většinou tíhnou k těm zákazníkům, se kterými mají přátelské vztahy, ti ale vykazují vyšší útratu a tedy ne další růst. To samozřejmě neznamená, že se těmto zákazníkům nemáte věnovat. Nicméně, pokud chcete zvyšovat příjmy, musíte se obracet na složitější zákazníky.

    Vytvořte si plán, koho máte navštívit, jak často a s jakými informacemi. Zvyšování příjmů od již existujících zákazníků je efektivní strategie, která vyžaduje prohlubování vztahů, pečlivou přípravu a poznávání klientů. Pokud ke zmíněným bodům přidáte trpělivost, máte šanci na úspěch.  

    -ka-

    Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management