Three psychological tricks that will help you sell more

Tři psychologické triky, díky kterým budete více prodávat

Findings in the field of psychology have a lot of practical uses. One of them is in sales. Business is about emotions to a surprisingly high extent and many clients often don't make decisions rationally, but rather subconsciously. Use this fact to your advantage and start using the following three simple tricks to immediately boost your sales.

Make the client feel special

As the HubSpot blog states, people like it when someone praises them. If you manage to make the prospect feel like a VIP, you will also be able to better sell them a more expensive/better product or service. A typical way of boosting a client in this way is saying phrases like: „I see you are knowledgable. I can imagine you with this product. The best quality, a unique solution. This option will fit you the best“.

Gain the trust of the prospect by admitting some of your mistakes

People tend to mistrust others who are unable to admit to making a mistake and who present themselves as perfect and faultless. The aim of your interaction with a client is making the client trust you. Admitting to small weaknesses, or a story about how you were wrong but then set it all right makes you authentic and trustworthy.

Don't forget to tell stories

Everyone likes stories. They help us recognize the good from the bad, and other qualities too. Rather than giving a detailed technical description of your product or stats, it is always better to tell a story about how your client achieved success using your solution.

 

-mm-

    Tři psychologické triky, díky kterým budete více prodávat

    Poznatky z psychologie mají mnoho praktických využití. A jedním z nich je i prodej. Obchod je až do překvapivě vysoké míry o emocích a klienti často svá rozhodnutí činí nikoliv racionálně, ale spíše podvědomě a nevědomky. Využijte tohoto faktu ve svůj prospěch a začněte používat následující tři jednoduché triky, které vám okamžitě navýší prodeje.

    Dejte klientovi najevo, že je výjimečný

    Jak uvádí blog společnosti HubSpot, lidé jsou rádi, když je někdo chválí. Pokud v klientovi vzbudíte pocit, že je „něco extra“, lehčeji mu budete prodávat i dražší/kvalitnější produkt nebo službu. Typickým způsobem toho nabuzení klienta jsou věty typu: „Vidím, že se vyznáte. Pro vás bych si představoval tento produkt. Nejlepší kvalita, unikátní řešení. Tato varianta se k vám bude hodit nejvíce.“

    Získejte si důvěru klienta tím, že přiznáte některé své chyby

    Lidé mají tendenci nedůvěřovat těm lidem, kteří nejsou schopni přiznat chybu a kteří vše ohledně jich samých prezentují jako dokonalé a bezchybné. Cílem vaší interakce s klientem je vzbudit u zákazníka důvěru. A právě přiznání některých drobných nedokonalostí, případně příběh o tom, jak jste se v minulosti mýlili, ale své chyby už napravili, vás učiní autentickými a důvěryhodnými.

    Nezapomínejte vyprávět příběhy

    Každý má rád příběhy. Pomáhají nám rozpoznávat dobro, zlo a souvislosti. Lepší než detailní technické popisy vaše produktu nebo statistiky jsou vždycky příběhy toho, jakého úspěchu váš klient dosáhl za pomoci vašeho řešení.

     

    -mm-

    Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog
    Štítky: Prodejní techniky