-bb-
Nový výzkum společnosti Kantar zjistil, že marketingoví pracovníci nadhodnocují dopad faktorů, jako je značka, výkon a multimédia. Naopak podceňují kreativitu a velikost značky, pokud jde o účinnost reklamy. Výzkum zapojil na 7 000 marketérů po celém světě.
Z výsledků výzkumu vyplývá, že marketéři hodnotí „multimédia“ jako největší hnací sílu zisku, po níž následují strategie výkonu a značka. Cílové publikum umisťují až na třetí a kreativitu na čtvrté místo.
Kantar tyto výsledky porovnal se studií z roku 2014 zaměřenou na zisk. Zjistil, že velikost a síla značky byla nejdůležitějším faktorem marketingové efektivity, následovala kreativní kvalita reklamy a nastavení rozpočtu napříč geografickými lokacemi. Marketéři však řadí tyto faktory na páté, deváté a čtvrté místo.
„Marketéři obecně mají tendenci přeceňovat relativní důležitost alokace mediálního mixu, vyvážení značky versus výkonnostní marketing a cílení, zatímco mají tendenci podceňovat význam velikosti značky, kreativní kvality a nastavení rozpočtu napříč geografie a portfolia,“ uvádí globální ředitel značky Kantar pro média Duncan Southgate.
Výsledky studie slouží jako připomínka pro důslednou kontrolu toho, jaké jsou skutečné faktory zisku. Je také výzvou pro větší značky působící ve více zemích nebo společnosti s více značkami, aby neustále investovaly do síly značky.
Je důležité však uvést, že závěry mohou být částečně způsobeny pákami, které jsou marketéři-respondenti průzkumu osobně schopni kontrolovat. Mediální manažer pro jednu značku v jedné zemi nemůže dělat nic s velikostí značky nebo přidělením portfolia, kromě investování do růstu, aby značka získala větší dlouhodobé výnosy.
Southgate závěrem dodává: „Toto je druh výzkumu, který nutí lidi zastavit se a přemýšlet o velkém obrazu. Každý přemýšlí o svém každodenním životě – pokud pracujete na kampani, jde o to, aby vaše reklamy byly co nejkvalitnější a optimalizovaly vaše mediální výdaje.“
-bb-