Když už dojde k první osobní schůzce, byla by škoda promarnit příležitost a všechen ten čas investovaný do přípravy a domluvení termínu. Proto je třeba se ujistit, že se tak nestane.
Podívejte se na následujících 10 chyb, které mohou potenciální klienty snadno odradit. Možná vám přijde, že jde o věci naprosto samozřejmé, přesto se však stávají překvapivě často.
- Pozdní příchod. Když přijdete pozdě, dáváte tím najevo, že si nevážíte času klienta. Pokuste se raději přijít dříve.
- Zapomněli jste se podívat, jak vypadáte. Dejte si pozor na špenát mezi zuby, rozmazanou rtěnku apod. Raději se těsně před schůzkou stavte na WC, abyste se ujistili, že vypadáte dobře.
- Přílišná přátelskost. Budete-li příliš přátelští, budete působit vtíravě.
- Více mluvení než naslouchání. Vztah lze vybudovat jedině tak, že získáte informace. To se vám nepovede, pokud budete stále mluvit. Raději se ptejte.
- Dohadování se s klientem. Raději než přesvědčovat o opaku se zeptejte, proč má jiný názor, jak k němu došel. Třeba se něco přiučíte.
- Tradiční prodejní nabídka. Na to dnes nikdo není zvědavý, přestože ví, že právě proto jste na schůzce. Prodiskutujte potřeby klienta a teprve poté, je-li to vhodné, vaší nabídku.
- Nedostatek znalostí o produktu. Můžete sice říci, že v dané věci dáte klientovi dodatečně vědět, ale nesmíte to říkat jako odpověď na každou otázku.
- Vyrušování telefonem. Na svůj smartphone během schůzky raději zapomeňte. Nebo zapomeňte na klienta, s nímž se právě bavíte.
- Během schůzky se úplně odchýlíte od tématu. I zde platí, že času zákazníka si musíte vážit, proto se vždy vraťte k pointě. Nejlepší je připravit si předem body, které chcete probrat.
- Příliš dlouhá schůzka. Sami sobě stanovte čas, který s klientem strávíte. Uvědomte si, že má ještě jinou práci než se s vámi bavit.
-th-