10 zajímavých statistik o networkingu

„Networking“, neboli navazování kontaktů při osobní komunikaci s potenciálními obchodními partnery, probíhá většinou v rámci společenské akce, konference nebo řízených obchodních jednání. I přes profesionální online sítě a nástup nových technologií je komunikace z očí do očí stále zásadní pro budování sítě kontaktů a nacházení nových obchodních příležitostí. Přinášíme vám deset zajímavých statistik, které se týkají networkingu.

Ilustrační snímek

Tento zajímavý pohled na networking a jeho důležitost přinesl blog společnosti HubSpot.

  • 85 % obchodních pracovních pozic se zaplní nikoliv přes inzerci, ale přes networking, tzn. osobní známost.
  • 72 % lidí uvádí, že jejich pohled na určitého jedince je do vysoké míry ovlivněn prvním dojmem, a to především tím, jak daný člověk podává ruku a představuje se.
  • 83 % lidí z větší části pracuje na dálku, tedy není v kontaktu s klienty či obchodními partnery přímo.
  • 68 % zaměstnanců ale uvádí, že raději jednají z očí do očí než na dálku.
  • Osobní setkání je na tom co do úspěšnosti o 30 % lépe než komunikace na dálku, tedy telefon nebo e-mail.
  • Pokud se lidé setkají osobně za účelem prodeje, 40 % obchodů se nakonec uskuteční. U vzdálené komunikace je to podstatně méně.
  • 41 % lidí uvádí, že by chtěli networking provozovat častěji, ale nemají na to čas.
  • Pouze 11 % uživatelů sítě LinkedIn je ve spojení s více než 100 lidmi.
  • 7 z 10 lidí mladších 27 let uvádí, že by nemuseli chodit pracovat do kanceláře.
  • Téměř 100 % lidí uvádí, že osobní jednání jsou zcela zásadní pro budování dlouhodobé obchodní spolupráce mezi dvěma lidmi.

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog