Vyhraďte si určitý čas každý den nebo týden
Podle serveru SalesGravy se obchodníci často dopouštějí té chyby, že když zrovna nemají momentální nouzi o klienty, přestanou je aktivně vyhledávat. Jakmile ale aktuální zásoba „žhavých“ obchodních příležitostí skončí, teprve zakládají nový prodejní cyklus. Naučte se oslovovat a vyhledávat nové klienty pravidelně, nehledě na aktuální situaci, abyste v určitém čase vždy měli potenciální zákazníky v různých fázích jednání.
Neustále obnovujte databáze
Zastaralé a nepoužitelné databáze jsou stejně dobré jako žádné databáze. Pravidelná údržba a aktualizace databází je nutností, a to především v současné době ekonomické konjunktury, kdy lidé častěji mění pozice a je velká pravděpodobnost, že kontakty, které nezkontrolujete, již nejsou aktuální.
Mějte systém
Vytvořte si určitý systém. Bez něj je shánění nových klientů pouze hrou na slepou bábu. Určete si cílové skupiny, které chcete oslovit. V daných cílových skupinách najděte elitní potenciální klienty, kterým byste se měli věnovat nejdříve, a následně oslovovat ostatní.
Buďte pozitivně naladěni
Jestliže se budete pouštět do oslovování klientů a přitom budete negativně naladěni, nikdy nemůžete mít úspěch. Naučte se dostat se do pohody a pozitivní nálady a vždy před telefonátem nebo schůzkou předpokládejte, že bude končit úspěchem.
-mm-