Zde je sedm tipů, jak na nového zákazníka při první obchodní schůzce zapůsobit.
Buďte vždy pozitivní
Podle Destination CRM je umí dobrý prodejce najít řešení i tam, kde zdánlivě není. Dovede najít něco pozitivního i v té nejhorší situaci. Zůstaňte tedy pozitivní, i kdyby se hroutil svět.
Mějte jasný cíl
Podle požadavků klienta by měla vaše schůzka, produkt i nabídka mířit na jeden konkrétní cíl, například ušetřit klientovi peníze či čas nebo vyřešit nějaký jeho problém.
Nechte rozhodnutí na klientovi
Zákazník nesmí mít pocit, že za něj rozhodujete. Dejte mu určitou volnost v rozhodování, i když by se mělo jednat pouze o dílčí, nepodstatné věci.
Znejte svůj produkt
O produktu musíte vědět vše do nejmenšího detailu. Klient vás nikdy nesmí překvapit žádnou otázkou.
Přesvědčte zákazníka o hodnotě produktu
Klient musí věřit, že produkt má pro něj hodnotu. Nikoliv, že je drahý, ale že pro něj a jeho potřeby je ideální a tedy hodnotný až nepostradatelný.
Nechte zákazníka mluvit
Prodejci často příliš mluví. Přitom ideálně by měl klient mluvit okolo 80 % času. Nechte klienta mluvit o tom, co ho trápí a zajímá.
Postupujte individuálně
Klienti vždy chtějí mít pocit, že se jim někdo věnuje zcela individuálně. Zahoďte tedy všechny scénáře a paušální řešení a vždy upravte nabízené řešení tak, aby bylo šité na míru danému zákazníkovi.
-mm-