Zákazníci vám nepřetržitě lžou – věděli jste to? Není v tom zlý úmysl, jen snaha uchránit city a vyhnout se konfrontaci. Až pak jednoho prostě dne zmizí, aniž byste zaznamenali, že byl někde problém.
Podívejte se proto na následujících 7 věcí, které by od vás zákazník chtěl, ale neřekne to:
- Na vzhledu záleží. Nemělo by, ale záleží. Jak vypadáte vy i celý váš tým. Klient chce, abyste vypadali i působili příjemně a profesionálně.
- Dokažte, že s námi chcete obchodovat. Pokud zahájíte schůzku slovy: „Řekněte mi o své firmě,“ pak jste se nepřipravili. Zjistěte maximum a na schůzce to prezentujte. Ptejte se jen na konkrétní věci, které potřebujete vědět a nezjistili jste je. Nabídněte klientovi, aby vás opravil, pokud něco o jeho firmě prezentujete špatně.
- Ta vaše věc je moc komplexní. Když vysvětlujete, co děláte, zjednodušte to. Jste najati na projekt, jiné detaily klienta jen matou.
- Buďte dostupní 24/7. Každý klient chce, abyste tam byli jen pro něj.
- Chci jednat pouze s vámi. Všichni vědí, že šéfové firem mají největší moc zajistit, aby se věci pohnuli. Proto s nimi chtějí jednat. Klient by neměl nikdy mít pocit, že je předán někomu jinému, protože vy máte jiného, důležitějšího zákazníka.
- Naznačte, že si mě vážíte. Třeba dárkem, kterým vyjádříte svůj dík.
- Udělejte na mě dojem! Řekl vám klient, že na tohle nemá rozpočet? Ale obvykle má, jen ho prostě chce jinak alokovat. Ukažte jim, proč by ho měli věnovat vám.
-th-