Tento seznam přinesl článek na blogu společnosti HubSpot.
Empatie
Zákazníci musí vycítit, že je jim nasloucháno a že jste s nimi na jedné vlně. To je možné pouze tehdy, pokud jste schopni a ochotni se do klienta vcítit a snažit se pochopit jeho motivaci a způsob přemýšlení. Empatie tedy patří mezi nejzákladnější dovednosti, které musí každý úspěšný prodejce zvládat.
Schopnost vycítit, co daného člověka trápí
Každý má nějaké bolavé místo. Něco, kvůli čemu vlastně vůbec hledá nějaké řešení a je ochoten se bavit s prodejcem. Za každou poptávkou ze strany zákazníka se skrývá nějaká konkrétní motivace, kterou si ale klienti často nechávají jen pro sebe. Najděte u každého klienta tyto specifické problémy či motivace a upravte na jejich základě svou nabídku.
Umění nadchnout druhé
Umět inspirovat a motivovat ostatní je často důležitý krok k tomu, aby se zákazník rozhoupal k podpisu smlouvy či objednávce produktu. Nesnažte se proto pouze přizpůsobovat klientům, naučte se je vést, inspirovat a nadchnout pro danou věc, aby měli určitou pozitivní vidinu a touhu po změně.
Nalezení řešení
Dobrý obchodník umí najít řešení všude. Z každé situace je schopen něco vytěžit a pokud existuje zájem na druhé straně, vždy dovede přijít s řešením, které je přijatelné pro obě strany. Schopnost překonávat překážky a nacházet řešení je pro úspěch v obchodě zcela klíčová.
-mm-