Podle mezinárodního průzkumu společnosti Nielsen nyní po několika letech konečně vzrůstá spotřebitelská důvěra, která je pro ekonomický rozvoj velmi důležitá. Víra či z ní plynoucí důvěra přitom spolurozhoduje o tom, zda lidé nakupují či nikoliv.
Polovina rozhodnutí, která děláme, jsou založena na našich pocitech. Přitom právě důvěra často významně rozhoduje o tom, jaké tyto emoce budou. Právě proto je tak důležité budovat vztah se zákazníky: Získaná důvěra pomůže vyvolat pozitivní pocity, které dále povedou k nákupu.
Spotřebitelská důvěra a ekonomická krize
Lidé mohou být plni pozitivních emocí při zhlédnutí reklamy na plazmovou televizi. Přesto si ji však v době ekonomické krize nekoupí, protože jejich spotřebitelská důvěra klesá. Jakby také ne, když se v jejich podniku propouští a navíc mají ve schránce nedoplatek účtu za elektřinu. Z důvodů nejistoty mají spíše tendenci šetřit, nebo volné peněžní prostředky využít na splacení jiných dluhů.
Obraťte je na víru
Víra vyžaduje emoční závazek. Ujistěte se proto, že zákaznický prožitek je vždy pozitivní a vyvolává příjemné pocity. Ty se poté zapíší u vašeho klienta jako tzv. emoční podpis vaší značky.
Emoční podpis by měl být co nejjasnější, ideálně ho vyjádřete jedním slovem. Při dalším oslovení zákazníka apelujte na tyto jeho pocity a připomeňte, že je třeba znovu nakupovat. Důvěra ve vaši značku se stane podkladem pro pozitivní emoce.
Všichni chceme, aby ekonomika znovu rostla. Pak budou spokojené jak firmy, tak spotřebitelé. Pomozme jí tedy tím, že pomůžeme lidem uvěřit, že naše produkty či služby si jejich důvěru zaslouží.
-th-