Dnes je již nad slunce jasné, že kvalitní SEO je součást marketingu každé společnosti. Řada manažerů si však neuvědomuje, že neexistuje jednotný recept na SEO a že nejde o statickou záležitost.
Strategie SEO bývá velmi důvěrná. Musí být přizpůsobena profilu firmy, jejím cílům a rozpočtu. Zvláště malé firmy musí pečlivě sledovat, zda má jejich SEO dostatečnou návratnost. Přitom právě tyto nejčastěji chybují v následujících 5 oblastech:
- Opominutí místa podnikání. Celá třetina vyhledávacích dotazů se týká konkrétního místa. Malé firmy navíc často podnikají lokálně, o to důležitější tedy je, aby ve svém regionu byly nalezeny. Pomůže zalistování do katalogů podle místa podnikání, zahrnutí regionu mezi klíčová slova a optimalizace stránky pro mobilní zařízení. Právě z mobilu totiž mají lidé tendenci hledat lokální služby.
- Ignorace sociálních sítí. Buď na nich malá firma vůbec není z důvodů omezených zdrojů, nebo ještě v horším případě si založí profil na sociální síti, kterému se ale později nevěnuje. Přitom právě sociální sítě SEO pomáhají. Umožňují totiž nejefektivnější šíření odkazů na stránku.
- Duplicitní obsah na stránce. Nejnovější algoritmy Google jsou z důvodů neetických praktik SEO na duplicitní obsah obzvlášť citlivé. Pokud si tedy myslíte, že jeden odstavec nabitý klíčovými slovy jen několikrát zkopírujete, svůj web tím spíše poškodíte.
- Absence publikování nového obsahu. Právě aktualizace mohou stránce pomoci, proto je dobré najít způsob, jak pravidelně vkládat nové informace. Můžete v rámci stránky zřídit blog, nebo založit sekci aktualit, kam budete psát novinky o firmě či o svém oboru. Přirozený výskyt klíčových slov posílí relevanci stránky pro vyhledavače.
- Vnímání SEO jako jednorázové zakázky. SEO je dlouhodobý proces. Obsah s klíčovými slovy je pouze prvním krokem. Následuje tvorba aktualit, vybudování odkazů na stránku a neustálá optimalizace uživatelského zážitku. Odměnou vám bude návštěvnost webu a získávání kontaktů na potenciální zákazníky.
-th-