Business Brief zveřejnil 9 nejčastějších způsobů, jak můžete velmi snadno odradit potenciální zákazníky. Tady jsou:
- Při domlouvání telefonické schůzky začnete mluvit o tom, co prodáváte.
- Nevěnujete potenciálním klientům dostatek péče. Proč se přece namáhat – jasně jim přece říkáte, v čem spočívá přidaná hodnota vašich služeb.
- Nemáte čas pokládat otázky. Schůzku chcete využít k co nejobsáhlejšímu popisu svého portfolia.
- Nenasloucháte, co říkají. A pokud začnou mluvit o něčem jiném, obratně je vrátíte zpět k tématu, kterým je prodej vašeho zboží.
- Předpokládáte, že prioritou klientů je nejnižší cena. Pokud ji dostatečně přizpůsobíte, určitě získáte jejich důvěru.
- Nezajímají vás jejich problémy. Vaším cílem je dokončit prezentaci.
- Malé objednávky nemají smysl, je třeba se zabývat velkými zakázkami. Kromě toho se individuální péče o drobné klienty prostě nevyplatí.
- Po ukončení prodeje se už neozýváte. Na to máte přece zákaznické středisko. A jestli klient něco potřebuje, tak telefonní číslo na vás má.
- Nezajímá vás nákupní procedura ve firmě zákazníka. To zajímá jen amatéry, vy jste přece profesionál a prodáte svůj produkt stůj co stůj.
-th-