Získat nového zákazníka je sedmkrát nákladnější než si udržet stávajícího. Zákazníci nejčastěji odcházejí, když mají pocit, že se o ně nezajímáte. I když si tedy myslíte, že s nimi dobře zacházíte, oni to tak vnímat nemusejí a rychle přestoupí ke konkurenci. Jak si tedy udržet zákazníka?
- Shromažďujte detailní informace a udržujte kontakt. Alespoň jednou měsíčně rozesílejte speciální nabídky či představujte nové produkty. Dáte tak najevo, že se zajímáte o své zákazníky a hledáte nové cesty, jak jim nabídnout své služby.
- Ptejte se, jak si stojíte. Provádějte pravidelné průzkumy zákaznické spokojenosti. Nabídněte určitou odměnu za zpětnou vazbu.
- Zřizujte pravidelná zákaznická fóra. Získáte tak možnost říci o sobě více a také se o sobě více dozvědět.
- Zaveďte více než jedno kontaktní místo. Budete tak zákazníkům blíž a upevníte své vztahy.
- Buďte upřímní. Přiznávejte své chyby a nehrajte si na nic, čím nejste. Nemůžete budovat dlouhodobý vztah na nedůvěře.
-kk-