Nejlepší a nejhorší čas pro zasílání e-mailů

Ilustrační snímek

E-mail i nadále zůstává velmi účinným marketingovým nástrojem. Počet zpráv, které lidi denně dostanou do své stránky, však stále roste. Tím spíš je dobré zamyslet se nad správným časem, kdy e-mail odeslat. Možná proto se i vám budou hodit informace vyplývající z průzkumu společnosti GetResponse, která zanalyzovala 21 milionů e-mailů odeslaných z účtů jejich klientů. Podívejme se na nejzajímavější výsledky:

  • Téměř 24 % e-mailů je otevřeno do hodiny od odeslání. Poté míra otevření rychle klesá – během druhé hodiny od odeslání lidé otevřou necelých 10 % e-mailů.
  • Většina e-mailů je odeslána mezi 6. hodinou ranní a polednem. V té době nám přijde téměř 40 % všech zpráv.
  • Nejméně e-mailů je odesláno mezi půlnocí a 6. hodinou ranní.
  • Lidé mají tendenci otvírat e-maily ráno okolo 8. a 9. hodiny. V tento čas jsou ochotni také prokliknout na odkaz.
  • V odpoledních hodinách otvírají maily nejčastěji okolo 15. a 16. hodiny.
  • Pokud mají odpoledne kliknout na vložený link, preferují 15. a 20. hodinu.

Pro úspěch e-mailové kampaně je tedy potřeba oslovit adresáta v době, kdy pravděpodobně bude u e-mailu právě sedět. Pokud navíc obchodujete v různých časových pásmech, je třeba vzít v úvahu i tuto otázku a podle toho odesílání přizpůsobit.

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily