Nepřipravujte se o zákazníky

I ten nejlepší obchodník může ztratit zákazníka. Pak by však měl také vědět, co může udělat, aby jej získal zpět nebo neztratil další.

- Mluvte s bývalými zákazníky. Ptejte se na specifické důvody odchodu. Odpovědí totiž může být něco, co můžete ovlivnit. Zjištění této informace vám pomůže zvolit správný přístup k celé situaci.

- Projděte si historii daného zákazníka. Pokud se zákazník nechce vyjádřit k důvodům odchodu, proveďte průzkum sami. Zkontrolujte jeho záznamy a přesvědčte se, zda neměl problémy s dodávkami nebo si nestěžoval na kvalitu vašich produktů. Snažte se přijít s plánem, jak tyto nedostatky napravit.

- Konzultujte s ostatními odděleními. Zákazník od vás mohl odejít například kvůli problémům s účetnictvím. Těžko napravíte něco, co nevíte.

- Zajistěte, aby stejná zkušenost neovlivnila další zákazníky. Snažte se napravit daný problém a bude-li závažný, vysvětlete současným zákazníkům situaci dříve, než se i oni rozhodnou pro odchod.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com