Představte si sebe jako klienta
Podle serveru Forbes.com pramení nechuť k prodeji ze strany obchodníka z toho, že si představuje sám sebe v kůži zákazníka a ví, jak nepříjemný je to pocit, když se mu někdo snaží něco prodat. Existuje ale jednoduché řešení. Jaké? Zapomeňte na prodejní smýšlení a chovejte se úplně jinak, než by se od prodejce očekávalo.
Nesnažte se prodávat
Až překvapivě účinným přístupem je nesnažit se klientovi vlastně nic prodat. Celou věc se zákazníkem prokonzultujte, buďte až krutě upřímní a bavte se se zákazníky v uvolněné atmosféře. Zajímejte se, co je daný klient za člověka, jaké má zájmy a potřeby. A co je nedůležitější, váš produkt nabízejte opravdu pouze a jenom tehdy, když vidíte, že se nabízené řešení skutečně zákazníkovi hodí.
Naučte se říkat ne
Lidé nejsou zvyklí od obchodníka slyšet „ne“. Očekávají pouze úsměvy a sdělení, že vše jde a vše je perfektní. A jsou z toho unavení. Naučte se říkat „ne“ v případě, že něco není tak, jak se klient domníval. Přiznejte, že něco prostě nedovedete nebo jste nenalezli shodu mezi potřebami zákazníka a vaší nabídkou. V očích klienta tak okamžitě stoupnete.
Výhody pro vás i pro klienta
Když zvolíte přístup popsaný výše, bude vás prodej nejen více bavit, ale budete i originální, což se projeví jak na reakci klientů, tak i na vašich celkových obchodních výsledcích. Produkt také budete prodávat lidem, kterým se skutečně hodí, a proto budete mít spokojenou klientelu a více doporučení.
-mm-