Neradi prodáváte? Pak k prodeji přistupujete špatně

Celá řada obchodníků nemá svou práci příliš v lásce. Mnozí z nich neradi dělají to, co dělají, případně pokud prodej tvoří pouze část jejich práce, je to právě ta část, která se jim nejvíc příčí. Jestliže se při prodeji necítíte dobře, děláte něco špatně, protože jedním z důsledků těchto pocitů je i to, že váš obchodní úspěch bude pramalý. Přinášíme vám článek, který je zamyšlením nad tím, co se dá dělat, jestliže se při prodeji necítíte dobře.

Ilustrační snímek

Představte si sebe jako klienta

Podle serveru Forbes.com pramení nechuť k prodeji ze strany obchodníka z toho, že si představuje sám sebe v kůži zákazníka a ví, jak nepříjemný je to pocit, když se mu někdo snaží něco prodat. Existuje ale jednoduché řešení. Jaké? Zapomeňte na prodejní smýšlení a chovejte se úplně jinak, než by se od prodejce očekávalo.

Nesnažte se prodávat

Až překvapivě účinným přístupem je nesnažit se klientovi vlastně nic prodat. Celou věc se zákazníkem prokonzultujte, buďte až krutě upřímní a bavte se se zákazníky v uvolněné atmosféře. Zajímejte se, co je daný klient za člověka, jaké má zájmy a potřeby. A co je nedůležitější, váš produkt nabízejte opravdu pouze a jenom tehdy, když vidíte, že se nabízené řešení skutečně zákazníkovi hodí.

Naučte se říkat ne

Lidé nejsou zvyklí od obchodníka slyšet „ne“. Očekávají pouze úsměvy a sdělení, že vše jde a vše je perfektní. A jsou z toho unavení. Naučte se říkat „ne“ v případě, že něco není tak, jak se klient domníval. Přiznejte, že něco prostě nedovedete nebo jste nenalezli shodu mezi potřebami zákazníka a vaší nabídkou. V očích klienta tak okamžitě stoupnete.

Výhody pro vás i pro klienta

Když zvolíte přístup popsaný výše, bude vás prodej nejen více bavit, ale budete i originální, což se projeví jak na reakci klientů, tak i na vašich celkových obchodních výsledcích. Produkt také budete prodávat lidem, kterým se skutečně hodí, a proto budete mít spokojenou klientelu a více doporučení.

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com