Proč je konkurenční prostředí v prodejním týmu nevhodné?

Ilustrační snímek

Trocha přátelské konkurence může být zdravým motivačním nástrojem. Přílišný důraz na konkurenci mezi zaměstnanci však způsobuje stres a může mít spoustu dalších negativních účinků. Před těmi nejpodstatnějšími varoval server Talentmgt.com.

1) Členové týmu přestanou spolupracovat

Pokud se jednotlivci z vašeho týmu budou starat pouze sami o sebe a o své úspěchy, začnou automaticky pracovat proti svým spolupracovníkům. Každý člen prodejního týmu by měl mít své vlastní pole působení. Výhra jednotlivce pak bude výhrou pro všechny.

2) Negativní energie

Nenastavujte nereálné cíle, budete tím své zaměstnance pouze demotivovat. Pozitivním nastavením cílů budete budovat zdravé pracovní prostředí. Pokud je již váš tým zasažen negativitou a obchodníci se nemohou vystát, udělejte vše pro to, aby vaše pracovní prostředí bylo opět pozitivní. Tým by se měl vzájemně motivovat a přát si společný úspěch. K tomu vám mohou pomoci následující kroky:

1) Začněte u sebe

Pokud chce společnost opravdu nastavit změnu, musí začít u těch nejvýše postavených. Začněte budovat jasnou a pozitivní vizi pro váš tým nebo společnost. Zapojit by se měly všechny části firmy. Začnete se tím vytvářet team building a spolupráci.

2) Týmové nadšení

Oslavujte nový prodej jako tým. Jednotlivci tím budou motivováni. Nezapomeňte členy svého týmu oceňovat. Někdy může stačit ručně psané poděkování, jindy se více hodí formálnější ocenění. Měli byste se naučit poznat, co se kdy a pro koho hodí.

3) Investujte

Investujte čas a peníze na to, abyste vytvořili pohodlné a soukromé prostory pro práci a prostory pro týmové aktivity. Investujte také do technologie, která pomůže vašim prodejům.

Umožněte lidem ze svého týmu, aby měli čas se navzájem poznat. 

-ka-

Zdroj: Talent Management - portál amerického časopisu zaměřeného na řízení talentů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Talent Management