V oblasti školení se zajatcem myslí člověk, který na kurzu nechce být. Během výuky není aktivní, protože má pocit, že má důležitější věci na práci, nebo že se dál vzdělávat nepotřebuje. Zkrátka umí všechno, co ke své práci potřebuje.
V oblasti prodeje je zajatcem ten,
-
kdo věří, že se ve svých schopnostech prodeje nemusí dále zdokonalovat;
-
pro koho prodej už nepředstavuje výzvu;
-
kdo při přesvědčování klientů používá zastaralé prodejní taktiky;
-
kdo se již nezajímá o novinky ve svém oboru a v nabídce své společnosti;
-
kdo má neustále výmluvy, proč nedosáhl svých prodejních cílů;
-
kdo raději poskytne slevu, než aby demonstroval přínos produktu pro zákazníka;
-
kdo vyhledává tu nejjednodušší formu prodeje;
-
kdo se zákazníkem prolistovává katalog s tím, že tam snad klient najde něco, co by ho zaujalo.
Takové myšlení nejen znemožňuje zvyšovat prodejní cíle, ale znamená také medvědí službu pro zákazníky, kteří vlastně nevědí, co kupují (pokud vůbec něco koupí).
Zajatce najdeme i na straně nakupujících. Jsou to lidé, kteří vám řeknou: „Ale my jsme to vždycky dělali takto,“ nebo „To jsme kdysi zkusili a nefungovalo to.“ Kromě toho se odmítají podívat na nové alternativy. Tito lidé mají špatný vliv na výsledky své firmy.
Pokud chcete být úspěšnými prodejci, dejte si pozor, aby se z vás také nestal zajatec.
-th-