Jako v každém oboru se i o prodeji šíří spousty mýtů, které jsou velmi věrohodné, ale ve skutečnosti zcela zavádějící. Portál Inc.com vybral 5 nejčastějších:
1. Zákazník má vždycky pravdu
Ve skutečnosti mají zákazníci často přemrštěné požadavky. Součástí prodeje je, abychom jejich očekávání uvedli do reálných mezí. Takže jim vlastně říkáme, že pravdu nemají.
2. Klient ví, co chce
Naopak, ve skutečnosti má obvykle jen mlhavou, někdy dokonce úplně scestnou představu. Na osobě prodejce je, aby identifikoval potřeby zákazníka a navrhl vzhledem k nim nejlepší řešení.
3. Každý potenciální zákazník přestavuje možnost uzavřít kontrakt
Ve skutečnosti musíte vytřídit takové, kteří momentálně nemají dost peněz a nebo jejich potřeba koupit produkt není dostatečně vysoká, aby opodstatnila takové výdaje.
4. „Ne“ není odpověď
Pokud má potenciální klient příliš mnoho námitek, zřejmě s ním jen ztrácíte čas. Pokud tedy uslyšíte „ne“ více než jedenkrát, pak je to doopravdy „ne.“
5. Nejlepší prodejci jsou extroverti
Naopak, v současné době je prodej vhodnější pro ty, kteří jsou aspoň do určité míry introvertní. Umí totiž lépe naslouchat a méně mluví.
-th-