Originalita a zážitkové nakupování
Podle serveru CustomerThink již zákazníci očekávají od obchodů, kam jdou, určitou originalitu. Mít styl již není výsadou mladé generace, ale téměř všech klientů, a bez originálního a kreativního přístupu mohou obchody za konkurencí velmi zaostávat.
Dále se také rozvíjí zážitkové nakupování, tedy například různé akce, představení a charitativní projekty, do kterých se obchody zapojují a kterými zároveň podporují návštěvnost.
Cena ustupuje kvalitě a spolehlivosti
Zatímco v minulých letech při rozhodování klientů o nákupu a výběru dodavatele jasně dominovala cena, s rostoucí ekonomikou a větší kupní silou současné klientely se stále více zákazníků orientuje především na kvalitu zboží a spolehlivost daného obchodu. To neznamená, že cena přestává být důležitá, nicméně není hlavním rozhodovacím faktorem.
Dodání zboží podle přání zákazníka
Dodání zboží, jeho forma a časový rámec jsou aspekty, které hrají zásadní roli při rozhodování zákazníků. A tento trend bude nadále stoupat i v roce 2018.
Zákazníci si pomalu zvykají na dodání zboží podle jejich osobních potřeb – v časech, kdy oni chtějí, na místo, které si sami vyberou. Samozřejmostí by pak mělo být sledování zboží a bezproblémová komunikace s přepravcem.
Snadné vracení zboží
Dnešní rychlá doba vyžaduje flexibilitu ze strany obchodníků, zároveň ale nutí klienty oceňovat, když mohou zpětně zvrátit své mnohdy impulzivní rozhodnutí.
Obchodům, které nenabízejí vstřícnou politiku vracení zboží, hrozí, že zákazníci budou rozhodnutí o nákupu vnímat jako nevratné a zásadní, což může být důvod, proč se nakonec rozhodnou nekoupit nebo přejdou k jinému dodavateli s lepším systémem vracení zakoupeného zboží.
-mm-