Zkušení obchodníci vědí, jak udělat dobrý dojem na zákazníka. Především nováčci však často neznají základní pravidla jednání se zákazníky nebo je zkrátka nedodržují. Jaká to jsou? V první řadě jde o kladný první dojem. Jestliže na zákazníka při prvním setkání zapůsobíte špatně, bude se vám to jen velmi špatně překonávat. Ujistěte se proto, že budete vypadat a jednat jako někdo, s kým by váš potenciální zákazník rád spolupracoval. Pomoci vám může příjemný pozdrav. Úsměv, stisk ruky a oční kontakt patří mezi klíčové devizy každého obchodníka.
Pozor na jména
Zákazníka vždy oslovujte jménem. Pokud se jedná o neobvyklé jméno, u kterého si nejste jisti výslovností, zeptejte se. Ukážete tím svůj zájem. Učte se také naslouchat. Vyvarujte se toho, abyste mluvili jen vy a jen o sobě. Zaznamenávejte si důležité informace, které se dozvíte. Patří sem i jména rodinných příslušníků nebo data narození. Díky těmto informacím budete později moci dokázat, že jste poslouchali a zajímáte se o zákazníka.
Pozitivní přístup
Vždy mluvte pozitivně. Odolejte jakémukoli pokušení kritizovat někoho před zákazníkem, i kdyby to byl váš konkurent. Kritika ostatních naznačuje, že máte postranní úmysly. Zachovejte si kladný přístup a upřímnou zvědavostí, energií a nadšením.
-kk-