- Neoslovujte zákazníka heslem, které nechce slyšet. Studie ukazují, že a) míra rozpomenutí na reklamu je nejnižší v historii, b) CTR bannerů se blíží k nule, c) oči spotřebitelů se na webech vyhýbají horní a pravé části stránky, protože zde předpokládají prostor pro reklamní sdělení. Je třeba připravovat efektivnější alternativy, než klasickou „push“ reklamu.
- Mluvte pravdu. Budete-li lhát, přehánět, nebo překrucovat, pravda vyjde najevo a vy skončíte. Jakékoliv tvrzení musí být podloženo kvalitní vlastností výrobku nebo služby.
- Musíte zákazníky respektovat. Mají přístup k informací, spoustu známých, se kterými vše mohou neustále konzultovat. Kromě toho je třeba zohledňovat jejich soukromí – Facebook testoval několik propagačních schémat, na jejichž základě se ozvaly protesty uživatelů. Byla překročena únosná hranice soukromí.
- Umožňujte všem, aby vás snadno našli. Zaktivujte svoje „pull“ strategie, když už nemůžete využívat „push.“ Čím dražší produkt, tím víc informací o něm spotřebitelé vyhledávají.
- Buďte užiteční. Vaše výrobky či služby musí splnit nějakou službu, musí mít pro klienta užitek. Žijeme v době, kdy si lidé svoje výdaje hlídají, proto si zbytečnosti nekupují. Video, jak výrobek využívat, pomůže urychlit nákupní rozhodnutí.
- Ulehčete lidem předávání informací. Ústní reference (word of mouth) jsou nejúčinnějším činitelem nákupních rozhodnutí. Do jisté míry můžete doporučení lidem ulehčit: U všech informací dávejte možnost sdílení a přidávání odkazů.
- Měřte a optimalizujte. Existuje stále více marketingových možností, tím spíš je třeba všechny měřit a optimalizovat strategii tak, aby byla co nejefektivnější. Současné nástroje umožňují měřit a optimalizovat nástroje digitálního marketingu v reálném čase – využijte proto všechny dostupné prostředky.
- Zákazníkům pečlivě naslouchejte. Lidé si o něčem povídají, když to nenávidí, nebo naopak milují. Dozvíte se, co děláte dobře a co naopak špatně.
- Odstraňte všechny organizační bariéry, které brání rychlým inovacím. Vaši lidé z marketingu musí být v kontaktu s vývojáři, a to nejen jednou za rok na vánočním večírku.
- Nepoužívejte branding. Všimli jste si, že všechny dnešní reklamy na auta jsou velmi podobné? Není to náhoda. Ukazuje se, že branding sám o sobě nefunguje. Pověst značky je něco, co si musíte postupem času zasloužit za svůj postoj ke klientům a za výborné produkty. Nemůžete ji zákazníkům vnutit prostřednictvím reklamy.
-th-