10 pravidel moderního marketingu

  1. Neoslovujte zákazníka heslem, které nechce slyšet. Studie ukazují, že a) míra rozpomenutí na reklamu je nejnižší v historii, b) CTR bannerů se blíží k nule, c) oči spotřebitelů se na webech vyhýbají horní a pravé části stránky, protože zde předpokládají prostor pro reklamní sdělení. Je třeba připravovat efektivnější alternativy, než klasickou „push“ reklamu.
  2. Mluvte pravdu. Budete-li lhát, přehánět, nebo překrucovat, pravda vyjde najevo a vy skončíte. Jakékoliv tvrzení musí být podloženo kvalitní vlastností výrobku nebo služby.
  3. Musíte zákazníky respektovat. Mají přístup k informací, spoustu známých, se kterými vše mohou neustále konzultovat. Kromě toho je třeba zohledňovat jejich soukromí – Facebook testoval několik propagačních schémat, na jejichž základě se ozvaly protesty uživatelů. Byla překročena únosná hranice soukromí.
  4. Umožňujte všem, aby vás snadno našli. Zaktivujte svoje „pull“ strategie, když už nemůžete využívat „push.“ Čím dražší produkt, tím víc informací o něm spotřebitelé vyhledávají.
  5. Buďte užiteční. Vaše výrobky či služby musí splnit nějakou službu, musí mít pro klienta užitek. Žijeme v době, kdy si lidé svoje výdaje hlídají, proto si zbytečnosti nekupují. Video, jak výrobek využívat, pomůže urychlit nákupní rozhodnutí.
  6. Ulehčete lidem předávání informací. Ústní reference (word of mouth) jsou nejúčinnějším činitelem nákupních rozhodnutí. Do jisté míry můžete doporučení lidem ulehčit: U všech informací dávejte možnost sdílení a přidávání odkazů.
  7. Měřte a optimalizujte. Existuje stále více marketingových možností, tím spíš je třeba všechny měřit a optimalizovat strategii tak, aby byla co nejefektivnější. Současné nástroje umožňují měřit a optimalizovat nástroje digitálního marketingu v reálném čase – využijte proto všechny dostupné prostředky.
  8. Zákazníkům pečlivě naslouchejte. Lidé si o něčem povídají, když to nenávidí, nebo naopak milují. Dozvíte se, co děláte dobře a co naopak špatně.
  9. Odstraňte všechny organizační bariéry, které brání rychlým inovacím. Vaši lidé z marketingu musí být v kontaktu s vývojáři, a to nejen jednou za rok na vánočním večírku.
  10. Nepoužívejte branding. Všimli jste si, že všechny dnešní reklamy na auta jsou velmi podobné? Není to náhoda. Ukazuje se, že branding sám o sobě nefunguje. Pověst značky je něco, co si musíte postupem času zasloužit za svůj postoj ke klientům a za výborné produkty. Nemůžete ji zákazníkům vnutit prostřednictvím reklamy.

-th-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ