Potenciál e-mailového marketingu je obrovský a 65 % marketérů uvádí, že plánuje více využívat e-mailových newsletterů. E-mail je totiž stále tím nejlepším prostředkem, jak doručit zprávu zainteresované skupině, tedy například stávajícím či potenciálním zákazníkům.
Při přípravě e-mailového newsletteru je však třeba dodržovat pravidla, která zajistí, aby neskončil v koši nebo ve spamu. Nejdůležitější jsou ta následující:
- Relevantnost. Není nic horšího, než když se e-mail netýká vašeho obchodu. Pište k věci.
- Stručnost a jasnost. E-mail by měl mít jasnou hlavičku. Nenuťte čtenáře, aby hledal, proč mu píšete a co nabízíte. Román s deseti obrázky skončí v koši.
- Užitek. Místo mluvení o sobě mluvte o čtenářích. Jde o jejich potřeby, jejich přání, jejich obavy. Vy píšete, protože jim rozumíte.
- Sémantika. Používejte nejlepší praxi v HTML. Nic totiž nepoškodí CTR tolik jako špatné formátování.
- Slušnost. Nikdo nemá rád spamy. Zákazník vám projevil důvěru tím, že vám věnoval svou e-mailovou adresu a svůj čas. Snažte se ho nezahlcovat. Píšete-li méně e-mailů, zvyšujete šance, že se skutečně budou číst.
Každá firma je jedinečná a má své vlastní kvality, které ji odlišují od konkurence. Ty by také měla využít, aby vytvořila e-mailové newslettery, na něž se čtenáři každý měsíc budou těšit.
-th-