Public relations je jak vlastnictví akcií – jde o dlouhodobou záležitost. I proto je třeba pečlivě řídit očekávání klientů. Publikace příběhu má totiž jen zřídka okamžitý výsledek.
Každá firma se chce dostat do prestižních pořadů a časopisů, ale právě v tom je nutné ji ze strany PR agentury řádně proškolit. Je třeba mít reálná očekávání s ohledem na vývoj v oboru public relations. Jde například o následující poznatky:
- Je mnohem obtížnější dostat se do tradičních médií nehledě na to, jaký je novátorský aspekt zprávy. Prostor se zužuje a to samé platí pro rozsah pozornosti publika.
- Zmínky v tradičních tištěných médiích se pomalu stávají raritou. Je třeba zaměřit se na online kanály, regiony či blogem, kteří jsou dobrým odrazovým můstkem pro sociální média.
- Televize může být dobrý nápad, důležitá je však volba času. Během mistrovství Evropy ve fotbale na jiném programu pozornost mužů nezískáte.
- Nic nenahradí dobrý příběh či kvalitní novinku. Je sice těžké získat pozornost, ale máte-li k tomu kvalitní základ, šance výrazně vzroste.
- Podstata je důležitější než styl. Informace musí být podložena fakty.
- Uvažujte o netradičním oslovení. Fungují třeba videozprávy či tzv. infografiky.
Nejmylnější představou klientů je, že PR vlastně znamená pokrytí v médiích. To je pouze jedna část PR strategie, která zahrnuje řízení reputace, komunikační strategii a branding.
-th-