Nejlepší je oslovovat novináře přímo, ale ne vždycky je to možné a ne se všemi máme kontakt. Proto zůstává e-mail jako forma oslovení a požádání o publikaci tiskové zprávy. Co tedy udělat, aby se šance na jeho přečtení a na publikaci tiskové zprávy výrazně zvýšily?
- Vše začíná u předmětu e-mailu. Právě ten často rozhoduje o tom, zda rovnou skončíte v koši, nebo dostanete šanci udělat dojem.
- Oslovení. Pokud se novináře pokusíte oslovit jménem, ukážete, že jste se o něj zajímali, že vám na něm záleží.
- Jednoduché jasné věty. Upravený formát s obsahem, který se dobře čte. Prvotřídní tisková zpráva nevypadá jako tradiční tisková zprávy. Jde spíš o velmi zajímavý e-mail od člověka, který se fakt vyzná. V příloze je stejně poutavá tisková zpráva.
- Dobře napsané úvodní shrnutí. O co ve zprávě jde a proč by je to mělo zajímat?
- Odrážky. Jednak se snadno čtou, a jednak poukazují na to, že umíte vyzdvihnout to důležité. Kromě toho se dobře citují.
- Pobídka říci si o víc. Není třeba posílat dlouhé elaboráty, ale vhodná nabídka dalších informací dle potřeby novináře a jeho média je projevem vůle spolupracovat ku prospěchu obou stran.
- Odkaz na další zajímavý obsah. Něco jako dárek navíc – může jít o infografiku či studii ke stažení, která obsahuje zajímavé informace v souvislosti s tiskovou zprávou.
Vždy pamatujte na to, že tiskovou zprávu bude číst lidská bytost. Pokud nevíte, jak ji dobře oslovit, představte si, že píšete sousedovi, který o vaší práci vůbec nic neví. Když budete mluvit příliš zdlouhavě nebo nudně, tak se s vámi prostě rozloučí.
-th-