Jakou roli hraje barva v prosazování identity obchodních značek při balení produktů a služeb? Jen se rozhlédněte kolem sebe. Představte si například plechovku kokakoly bez samotného nápisu Coca-cola. Lidé na celém světě jsou schopni rozeznat, že se jedná o tento produkt i bez nápisu jen podle červené barvy a charakteristické grafiky.
Barvy jsou přiloženou součástí našich životů. Dokáží vyjadřovat kontext ve smyslu demografickém i genderovém, charakterizovat sociální i etnické skupiny obyvatelstva. Firmy si proto najímají konzultanty, aby jim pomáhali s výběrem designu a barev pro příslušné produkty za účelem posílení identity značek.
Konzultantka společnosti Colorcom Jill Morton upozorňuje na to, že barvy dokáží vyjadřovat až 80 procent vizuálních informací. Identifikují produkty i firmy, stejně tak jako kvalitu, kterou nabízejí. Správný výběr barvy dokáže podle ní více než jakákoli slova. Barvy komunikují samy. V současné době je přitom patrný trend návratu k retro barvám 60. a 70. let.
-kk-