Čeká nás útok reklamních SMS?

Přední evropští odborníci na marketing se shodují, že klasické inzeráty už zákazníky nezaujmou a média a reklamní agentury musí těsněji spolupracovat na neotřelých nápadech. Důvod je prostý - zatímco v polovině osmdesátých let minulého století přijímal Evropan denně v průměru 650 marketinkových zpráv, v roce 2002 to bylo již více jak 3500 informací. Česko tento trend teprve čeká, v zemi je klasická reklama stále účinná. Zatím tady není extrémně nápaditá reklama potřebná, lidé stále reagují na tisková sdělení i televizní šoty. Podle vyjádření prodejců kosmetiky a elektrospotřebičů po každé televizní reklamě vzroste zájem o inzerované značky až o pětinu.

Účinnou pomocí v reklamě může být i lepší využití současných technologií. Michal Knor ze společnosti Eurotel připomíná nevyužitý reklamní potenciál SMS. Britské studie prokázaly, že právě krátké textové zprávy jsou při vytváření image značky daleko účinnější než rozhlasové či televizní spoty. V Česku přitom pošle člověk měsíčně průměrně 44 zpráv, zatímco v Británii jen 31. Eurotel proto nyní připravil několik reklamních formátů umožňujících i komunikaci se zákazníky. Reklamní potenciál textových zpráv je v České republice stále nevyužitý.
-ba-
Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media