Reklama má být etická a pravdivá, tudíž ne klamavá. Nesmí propagovat něco, co není povoleno. Zakázána je reklama založená na podprahovém vnímání. Hranice protiprávnosti skryté reklamy je ale velice mlhavá. Zvláštním druhem reklamy je tzv. reklama srovnávací. Je přípustná, ale jsou v ní stanovena obzvlášť přísná pravidla (zejména nesmí být použity nesrovnatelné výrobky).
Reklama nesmí být nemravná a diskriminační z pohledu rasy, pohlaví či národnosti, náboženství, politického přesvědčení. Nesmí využívat prvky strachu a násilí. Se zvláštními omezeními se setkáme u reklamy na tabákové výrobky, alkohol, zbraně, střelivo, léky apod. Chráněny jsou osoby mladší 18 let. Zadavatelé reklamy by se měli seznámit s příslušnými zákony a Kodexem reklamy, obracet se jen na důvěryhodné reklamní agentury a využívat odborné konzultace.