Pro rozesílání tiskových zpráv platí jasně daná pravidla, která ale řada lidí neustále zapomíná. Přitom právě to, jak e-mail rozešlete, ovlivní úspěch tiskové zprávy víc než samotný obsah. Připomeňme si tedy, v čem se nejčastěji chybuje.
- Když příliš tlačíte na pilu. I když je vaše zpráva nejdůležitější na světě, pro novináře je a bude jednou z mnoha, které mají v mailu. Berte proto v úvahu, že jsou pod tlakem. Pokud jim zavoláte v době, kdy je celá redakce vzhůru nohama kvůli nějaké nenadále události, nejspíš kladné emoce nevyvoláte. Váš další e-mail půjde rovnou do koše.
- Správné načasování. Chybné načasování znamená neúspěch zprávy. Neposílejte zprávy v příliš velkém předstihu – lidé na ně zapomenou. Volte pečlivě i denní dobu – když zpráva přijde brzy ráno, pravděpodobně se dostane do záplavy mailů z předchozí noci. Raději zkuste nějakou volnější hodinu.
- Dodržujte instrukce daného média. Někde vyžadují zprávu v příloze, jinde preferují vložení do těla e-mailové zprávy. Každopádně pokud se neřídíte instrukcemi, představujete pro novináře práci navíc při úpravě textu.
- Pozor na přesné kontaktní informace. Novináři opravdu nemají času nazbyt, takže když budou chtít změnu, zkontaktují vás. Pokud k tomu nemají dostatečné prostředky, nechají to být a pokračují v práci. Rozhodně si nebudou hrát na detektivy. Proto nezapomeňte kromě jména uvést e-mailovou adresu, telefonní číslo, webové stránky i skutečnou adresu.
-th-