Chcete, aby vaše tisková zpráva obstála? Nezapomínejte na základní pravidla rozesílání!

Pro rozesílání tiskových zpráv platí jasně daná pravidla, která ale řada lidí neustále zapomíná. Přitom právě to, jak e-mail rozešlete, ovlivní úspěch tiskové zprávy víc než samotný obsah. Připomeňme si tedy, v čem se nejčastěji chybuje.

  1. Když příliš tlačíte na pilu. I když je vaše zpráva nejdůležitější na světě, pro novináře je a bude jednou z mnoha, které mají v mailu. Berte proto v úvahu, že jsou pod tlakem. Pokud jim zavoláte v době, kdy je celá redakce vzhůru nohama kvůli nějaké nenadále události, nejspíš kladné emoce nevyvoláte. Váš další e-mail půjde rovnou do koše.
  2. Správné načasování. Chybné načasování znamená neúspěch zprávy. Neposílejte zprávy v příliš velkém předstihu – lidé na ně zapomenou. Volte pečlivě i denní dobu – když zpráva přijde brzy ráno, pravděpodobně se dostane do záplavy mailů z předchozí noci. Raději zkuste nějakou volnější hodinu.
  3. Dodržujte instrukce daného média. Někde vyžadují zprávu v příloze, jinde preferují vložení do těla e-mailové zprávy. Každopádně pokud se neřídíte instrukcemi, představujete pro novináře práci navíc při úpravě textu.
  4. Pozor na přesné kontaktní informace. Novináři opravdu nemají času nazbyt, takže když budou chtít změnu, zkontaktují vás. Pokud k tomu nemají dostatečné prostředky, nechají to být a pokračují v práci. Rozhodně si nebudou hrát na detektivy. Proto nezapomeňte kromě jména uvést e-mailovou adresu, telefonní číslo, webové stránky i skutečnou adresu.

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily