Evropa se chystá uvolnit pravidla televizní reklamy

Většina zemí Evropské unie podpořila návrh novely směrnice „Televize bez hranic“ s uvolněním pravidel pro reklamu v televizi. Konkrétně se jedná o zrušení limitu tří hodin reklamy denně a maximálně přípustného dvacetiminutového intervalu mezi dvěma reklamami.

Hlavní zásady však ve směrnici zůstávají. Reklamy nebudou ani nadále moci být v jedné hodině více než 12 minut a vysílání filmů, zpravodajství a dětských pořadů lze reklamou přerušovat nejčastěji po 35 minutách. O tom, zda rozšířit stejná pravidla i na „nelineární“ audiovizuální služby (např. video na objednávku nebo sledování kina na internetu) bude třeba ještě diskutovat. Zůstává také povinnost země původu, která zajišťuje, že televize se řídí právním řádem země, odkud vysílá, bez ohledu na to, kam vysílá.

Další projednávání novely jsou na pořadu ve druhém pololetí letošního roku. Schválena by měla být napřesrok a platit začít nejdříve od roku 2008.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media