V USA rychle stoupá počet operátorů zákaznických středisek pracujících doma. Zatímco v roce 2005 jich podle statistik bylo asi 112 000, do roku 2010 by se tento počet měl až ztrojnásobit. Mezi výhody domácí práce operátora patří zejména moderní technologie, které umožňují stejnou produktivitu jako v kanceláři. K tomu se navíc přidávají ušetřené náklady za pohonné hmoty a úspora času na dojíždění. Domácí prostředí je také pohodlnější.
Odborníci nazývají tento trend pojmem homeshoring. Nedomnívají se však, že by nahradil v USA hojně využívaný offshoring (přesun výroby do zahraničí). Firmy budou spíše rozšiřovat portfolia svých služeb oběma směry.
Domácí operátoři vykazují větší spokojenost a řada firem je považuje za spolehlivější. Střediska s domácími operátory vykazují výrazně nižší fluktuaci zaměstnanců. O výhodách homeshoringu se začíná mluvit i v souvislosti s hurikány nebo teroristickými útoky, které mohou ochromit klasická zákaznická střediska.
-kk-