Pro ceny na internetu je charakteristická především pružnost. Řídí stejnými pravidly a strategiemi jako ceny v klasických obchodech, jen je třeba posílit komunikaci e-mailem a na webových stránkách a počítat s velmi rychlou zpětnou vazbou.
Účinnou strategií je nasadit od počátku co nejnižší ceny a udržet je co nejdéle. Platí to zejména u komodit, na jejichž cenu jsou zákazníci nejcitlivější. Rizikem je zde však to, že konkurence najde způsob, jak snížit své ceny nebo vy nebudete moci kvůli nízké ceně nabídnout kvalitní doplňkové služby. U sezónních nebo speciálních slev vyžaduje strategie silnou komunikaci, aby veškeré propočty výhodnosti našly správného adresáta.
Cenu na internetu můžete také variovat dle potřeb jednotlivých zákazníků, množství zahrnutých služeb nebo jednotlivých trhů. Pak se stanovuje dynamicky dle aktuální situace. Stejného procesu se využívá při monitoringu cen konkurence a následného stanovování vlastních cen.
-kk-