Prodejní kampaň je součástí marketingové strategie. Jejím úkolem je získat nové kontakty a udělat z nich zákazníky. Akce bývají časově omezené a v tom je právě jejich půvab – díky časovému omezení jsou motivováni jak prodejci, tak zákazníci.
Prvním krokem k vytvoření kampaně je určení jejího cíle. Následuje stanovení parametrů – s jakým rozpočtem se bude pracovat, o jakou nabídku půjde, jak se bude komunikovat, parametry speciálních nabídek a bonusy pro prodejce.
Cíl kampaně se stanovuje v určitém intervalu, například 5 až 8 tisíc kusů výrobku, kde 5 tisíc je váš hlavní cíl, 8 tisíc je ideální scénář. Z předpokládaného zisku odvodíte, kolik můžete za kampaň utratit, a jak dlouho by měla trvat, aby bylo možné stanovené množství prodat. Nezapomeňte však, že speciální cenová nabídka sníží marži, tedy i zisk. V některých případech je však ztráta přístupná. Třeba tehdy, potřebujete-li získat úplně nové zákazníky. Výborným příkladem jsou například bankovní produkty. K novém účtu dostanete dárky zdarma. Banka však předpokládá, že časem využijete i její další produkty, např. kreditní kartu k bankovnímu účtu.
Jakmile máte jasno o průběhu kampaně, je načase motivovat zaměstnance. Bez jejich spolupráce může i ta nejlepší kampaň selhat. Většinou jsou prodejci motivováni zvláštními finančními odměnami. Jde-li o nový produkt, můžete nabídnout dvojnásobnou provizi. Fungují také soutěže o nejlepšího prodejce. Pokud dochází rozpočet, vymyslete nefinanční kompenzaci. Prostě se zeptejte zaměstnanců, co by je v souvislosti s kampaní motivovalo podávat lepší výkon.
-th-