Jak zvýšila B2B značka obrat pomocí Facebooku?

ClickZ přináší konkrétní příklad, jak HubSpot, firma vyvíjející marketingový software pro firmy, zvýšila své tržby pomocí reklamy na Facebooku. Podle firmy byla ROI za reklamu na tomto médiu o 15 % lepší než jiné digitální kampaně v prvním čtvrtletí tohoto 2012. HubSpot uvádí, že v tomto období zvýšil své tržby přes Facebook o 71 % oproti roku 2011. Kromě toho se následkem reklamních sdělení zvětšil počet návštěv na HubSpot.com o 39 %.

Mnoho gigantů z B2B a B2C stále spekuluje, zda placená inzerce na Facebooku má smysl. HubSpot tvrdí, že funguje stejně jako jakýkoliv jiný nástroj přímého marketingu, jen je třeba vymyslet důmyslnou taktiku. Vše je nutno pečlivě naplánovat, zajistit, co se bude dít po kliknutí na reklamu, vzít v úvahu sezónnost a výkyvy návštěvnosti během dne.

HubSpot cílil na vedoucí pracovníky v marketingu v různých lokalitách. Měli možnost např. „olajkovat“ nabídky jako elektronické knihy o marketingu na sociálních médiích, či vyzkoušet produkty zdarma.

V prvním čtvrtletí 2012 použila firma mj. i následující praktiky:

  • Podle kliků na „líbí se mi“ identifikoval HubSpot vedoucí marketingové pracovníky v jejich firmách
  • Cílil reklamu na 3 věkové skupiny: 24-34, 35-44, 45-54
  • Používal texty vyzývající k akci, například pozvánky na exkluzivní webináře či elektronické knihy ke stažení zdarma
  • Využil sponzorované příběhy, které uživatele informovali o tom, že jejich přátelům „se líbila“ stránka HubSpot
  • Vytvořil Facebookovou stránku „Try HubSpot!“, která umožňovala vyzkoušení na 30 dní zdarma

Podle firmy funguje Facebook vlastně velmi podobně jako Google ve srovnání placených odkazů oproti standardně vyhledaným. Proto záleží úspěch reklamy především na správně zvoleném obsahu reklamního sdělení.

 

-th-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ