Kontroverzní témata v reklamě

Mezi kontroverzní témata v reklamě patří především tabákové výrobky, léky, potravinové doplňky, alkohol, využití erotických a sexuálních motivů nebo působení na děti. Těmto specifickým tématům se věnuje i výzkum Postoje české veřejnosti k reklamě, který od roku 1993 prováděla agentura Marktest a v posledních letech v něm pokračuje agentura Factum Invenio. Poslední šetření proběhlo v lednu 2007 a zúčastnilo se jej 1014 obyvatel České republiky starších 15 let.

Nejvíce negativních reakcí vyvolává mezi Čechy tradičně reklama na cigarety. Striktní zákaz reklamy na cigarety vyžaduje 36 % občanů a necelá třetina by tuto reklamu povolila pouze s určitým povolením. Pokud jde o reklamu na alkoholické nápoje, odvíjejí se názory veřejnosti od konkrétních typů alkoholu. Čtvrtina Čechů by zakázala reklamu na destiláty. K reklamně na víno a pivo jsme ale mnohem benevolentnější.

Češi zůstávají velmi tolerantní k reklamně na volně prodejné léky a doplňky stravy. Pro zákaz se vyslovilo jen 5 % občanů. Poměrně tolerantní je i postoj k využívání erotických a sexuálních motivů v reklamě. Vyhraněně negativní postoj projevuje asi 7 % lidí. Dětem zakazuje sledování reklamy jen malá část rodičů (2 %).

-kk-

Zdroj: Strategie.cz - portál českého týdeníku Strategie věnovaného marketingu, reklamě a médiím
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategie.cz