Nejsilnější marketingová strategie nemá nic společného s reklamou, direct mailem, webovými stránkami, referencemi nebo blogy. Dříve, než některá z těchto věcí může mít jakýkoli vliv na jejich byznys, musí totiž firmy odhalit, v čem se jejich služby liší od konkurence. Článek uvádí několik osvědčených způsobů, jak se odlišovat.
- Produkty. Můžete nabízet unikátní produkty nebo nabízet služby, které zákazníkům usnadní jejich používání.
- Služby. Platí totéž jako u produktů. A nezapomínejte dávat službám silná jména.
- Postavení na trhu. Usilujte o to, stát se dominantním hráčem na trhu ve vašem sektoru.
- Nabídky. Staňte se známými prostřednictvím unikátních nabídek.
- Řešení problémů. Zajímejte se o problémy zákazníků na vašem trhu.
- Hodnotná komunikace. Důležité je efektivně komunikovat o všem, co děláte.
- Jedinečné zvyky. Snažte se dělat specifické kroky, podle kterých si vás ostatní zapamatují.
- Garance. Udělejte to, čeho se mnozí konkurenti obávají – garantujte výsledky své práce.
- Zákaznický servis. Snažte se nabízet zákazníkům více, než je běžné.
- Konkurenční boj. Hledejte díry a slabá místa na trhu.
- Odhalte svůj rozdíl. Dělejte průzkumy mezi svými klienty i konkurencí, abyste odhalili, co můžete zdokonalit.
- Komunikujte o své rozdílnosti. Jakmile vyberete strategii nebo kombinaci strategií, které odliší váš byznys od konkurence, veškeré vaše reklamní a propagační snahy by se měly vztahovat ke zdůraznění vaší odlišnosti.
-kk-