Možná to nebyly maminky, kdo objevil sociální sítě. Ale 26 milionů matek, které je pravidelně používají, dokonale ilustruje, jak velký mají vliv. Získaly snadný přístup k informacím a možnost ovlivňovat důležité věci. A ještě něco: Maminky věří názorům a zkušenostem ostatních matek.
Prodejcům již nestačí správná push strategie. Musí najít rovnováhu mezi obsahem sdělení a podporou značky tak, aby vybudovali správný vztah s maminkami. Nejdůležitější je důvěra a pověst. A právě důvěra je to, co odlišuje úspěšné značky od méně úspěšných. Maminky si totiž nejraději osvojují produkty těch firem, kterým věří.
Mnoho matek využívá sociálních sítí k zahájení vlastního podnikání. Využijí všechny vytvořené kontakty na blozích, diskusních fórech a sociálních sítích a jsou schopny díky nim dosáhnout zisku. Dokonce i uprostřed recese se jim stále daří nacházet způsoby, jak vydělat na blogu, získat příjem navíc jako konzultantka, nebo si přivydělat vyplňováním online průzkumů. Z matek se staly expertky na vytváření nových obchodních vztahů.
Jak udržovat dobré vztahy s maminkami na sociálních sítích
-
Poskytněte něco hodnotného, čili kvalitní obsah.
-
Pokud je to možné, zapojte je do přípravy marketingové kampaně již předem. Jsou si vědomy svého postavení.
-
Jednejte na rovinu. Buďte skuteční.
-
Jasně řekněte, co z toho bude matka mít. Stále hledá způsoby, jak přispět do rodinného rozpočtu. Rozhodně to nedělá kvůli jménu.
-
Počítejte s tím, že jakmile začnete jednat, bude od vás chtít odpovědi.
-
Respektujte její čas. Má hodně práce.
-
Preferuje dlouhodobé vztahy. Tak s tím počítejte.
- Předem si jasně definujte způsoby ukončení spolupráce.
Samozřejmě nesmíte zapomenout na přípravu kvalitní strategie na všech sociálních sítích (cross-platform strategy). Jedna maminka-bloggerka vás nezachrání, ale dokáže toho hodně.
-th-