Marketing jako budování identity

V souvislosti s marketingem se dnes mluví převážně o budování značek. Důležité je však nezapomínat na to, že základem marketingu je budování kontinuální identity firem, což není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Soustředěním na kontinualitu může firma posílit svou viditelnost na trhu, získat větší pozornost zákazníků a efektivněji využívat marketingový rozpočet.

Řada firem dělá stále chybu v tom, že při různých příležitostech používá nesystematicky dvě, tři i čtyři různé verze loga. Volí také pokaždé jiné barvy a neuvědomuje si, jak tím budování vlastní identity podrývá. Čím déle bude postupovat tímto způsobem, tím více bude přicházet o čas, peníze, image i podíl na trzích.

Budování identity by mělo vycházet z vymezení a dodržování celofiremních standardů. Začít je třeba u loga, výběru barev a typu písma. Všechny zásady by měly odrážet cíle firmy a nakonec pomoci při formulování sloganů. Pak teprve bude možné vytvářet souvislé marketingové dojmy.

-kk-
Zdroj: About Marketing - část amerického portálu About.com věnovaná marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Marketing