Nejčastější marketingové chyby 2009

Ti, kteří se nedokáží poučit z historie, jsou odsouzeni k tomu, aby ji opakovali. Když se ohlédneme za rokem 2009, uvidíme řadu marketingových chyb. Někdo jich udělal méně, někdo více, připomeňme si však ty nejzávažnější, kterým je třeba se v příštím roce vyhnout.

- Stejný obsah pro všechny zákazníky. Řadě marketingových kampaní chybí lepší segmentace a relevantnější obsah. Nebudete-li při komunikaci se zákazníky uplatňovat jejich zájmy, odejdou jinam.

- Chybějící kultivace dialogů. E-mailové newslettery i běžná marketingová komunikace by měly odrážet to, kde se oslovení nacházejí v nákupním cyklu. Vycházejte vždy z toho, o čem jste již komunikovali. Využijte online komunikaci jako rozšíření offline komunikace. Nezacházejte se zákazníky stejně po měsíci jako první den.

- Neschopnost integrovat více marketingových snah. Řada firem má osoby odpovědné za vyhledávače, e-mail atd., přičemž tito lidé spolu téměř nekomunikují. To je velká chyba. Potřebujete překrývání, synergii.

- Ignorování standardů v designu. Firmy stále chybují především při používání grafiky a obrázků. Snažte se obrázky udržovat malé, používat standardní barvy, fonty a rozmístění písma. Nezapomeňte na textové verze pro ty, kteří čtou vaše zprávy na mobilních zařízeních.

- Příliš okázalý jazyk a předměty zpráv. Držte se předmětů bez vykřičníků a procent. Raději navazujte na předešlou komunikaci nebo to, co si u vás dotyční koupili naposledy.

-kk-

Zdroj: BtoB Magazine - odborný server věnovaný B-to-B marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BtoB Magazine