Důležitou součástí marketingové strategie firmy je přilákání pozitivní pozornosti médií. Kde začít?
- Vytvořte zajímavé sdělení. Novináři dostávají množství tiskových zpráv denně, vybírají však jen ty nezajímavější. Váš produkt pro ně není zajímavý. Zajímavé je to, jak ovlivňujete druhé – jak jste přispěli ke zlepšení životního prostředí, jak se vám podařilo vytvořit nová místa atd.
- Zprávy posílejte často. Podělte se s médii o všechny zajímavé události ve vaší firmě. Nepřehlížejte ani personální změny nebo zajímavé akce, které jste navštívili.
- Vytvořte vlastní press kit. Každá firma by měla mít profesionálně sestavený balíček materiálů pro média. Měla by být schopna rychle a snadno jej odeslat, požádá-li novinář o doplňující informace. Shromažďujte firemní brožury, životopisy manažerů, dosavadní tiskové zprávy, newslettery a další materiály, které vám mohou pomoci v komunikaci s médii.
- Staňte se expertem a důvěryhodným zdrojem. Jako odborníci na své odvětví budete těmi, na koho se budou média obracet. Začněte tím, že budete psát blog, pořádat odborné semináře a nabízet své postřehy vybraným novinářům.
-kk-