Přečtěte si mě!

Chcete, aby vaše tiskové zprávy upoutaly pozornost médií? Inspirujte se několika postřehy odbornice na public relations Kimberly McCall. Sama například dává každé tiskové zprávě, která se jí dostane do ruky, pět až deset vteřin, aby ji upoutala. Někteří novináři čtení zprávy mnohdy nedají více než tři vteřiny.

Na psaní tiskové zprávy je vždy třeba se připravit. Kimberly McCall doporučuje každému položit si nejprve otázku, proč by dané sdělení mělo někoho dalšího zajímat. Po ujasnění, co vlastně chcete komu sdělit, je nejvhodnější spojit dané téma s nějakým současným trendem nebo světovou událostí, čímž se vaše sdělení stane pro novináře atraktivnějším.

I to nejatraktivnější téma pro tiskovou zprávu může vyjít na prázdno, nezvolíte-li atraktivní titulek a podtitulek. V řadě případů jsou to totiž jediné řádky, na které novináři pohlédnou. Hned po titulku hrají zásadní roli detaily, jako jsou gramatické chyby, hrubky, svévolné užití velkých písmen, vykřičníků apod. Dále je třeba vyvarovat se profesního slangu. Tisková zpráva by měla být součástí většího okruhu PR aktivit. Když například firma usiluje o získání celostátní pozornosti, měla by aktivně budovat vztahy se zástupci médií a osobně s nimi komunikovat. Samotným zasláním tiskové zprávy přílišnou pozornost neupoutá.

-kk-
Article source Inc.com - a U.S. magazine and web focused on starting businesses
Read more articles from Inc.com