Předvánoční e-mailová propagace může vypadat jako doména marketérů zaměřených na zákazníky (B-to-C). I marketéři v oblasti B-to-B však mohou v této době využít své šance.
- Využijte příležitosti poděkovat. Firmy s delšími nákupními cykly, které nemohou nabídnout speciální vánoční akce, mohou před Vánoci poděkovat svým zákazníkům a popřát hezké svátky. Je to také vhodná doba požádat o více informací, jako jsou například demografické údaje, nákupní data či názory na výrobky a služby.
- Vytvořte časově omezenou nabídku. Firmy, které si vyčlenily finanční prostředky k utracení v roce 2008, ale ještě je neutratily, budou chtít něco koupit. V takovém případě jsou výhodné nabídky platné do 31. prosince.
- Poskytněte příjemcům e-mailů aktuální informace. Shrňte své celoroční aktivity, a zlepšete tak užívání marketingových nástrojů, jako jsou blogy a další sociální média. Je to skvělá příležitost vést lidi vaším směrem a budovat důvěru.
- Požádejte příjemce o aktualizaci preferencí. Konec roku často znamená nové cíle a obchodní zaměření. Někteří zákazníci proto odkládají své nákupy na druhé až třetí čtvrtletí nového roku. Měli by zůstat na seznamu příjemců vašich e-mailů, ale dostávat lépe zacílené zprávy. Požádejte proto zákazníky, aby aktualizovali své preference a vybrali si frekvenci zpráv, své zájmy apod.
-kk-