Příprava na PR kampaň

Existuje nepřeberné množství rad, jak efektivně komunikovat s novináři, psát oslnivé tiskové zprávy a stíhat uzávěrky. Při tom všem se však zapomíná na starou dobrou přípravu. PR není raketová věda. Pokud máte něco informačně hodnotného, budete o tom komunikovat se správnými novináři a správným způsobem, můžete to vydat veřejně. Článek se nesnaží popsat, jak přesně by měly vypadat tiskové zprávy nebo kdy kontaktovat novináře. Předkládá čtyři základní pravidla přípravy na PR kampaň:

- Shromážděte obrazový materiál. Znamená to připravit si fotografie řečníků či nových produktů, sejmuté obrazovky a všechno ostatní, co může být ve vizuální podobě relevantní. Čím více obrázků budete mít, tím lépe. Samozřejmě dbejte na kvalitu.
- Ujistěte, za váš mluvčí má vždy připraveno několik vět na rozhovor s novináři. Příště vás budou kontaktovat na základě původních zkušeností.
- U příležitosti otevírání nové pobočky nebo zahájení prodeje nového produktu se ujistěte, že můžete novinářům poskytnout aktuální informace o dosavadní historii firmy. Nespoléhejte na paměť novinářů.
- Informace o firmě poskytujte novinářům ve standardním papírovém balíčku nebo modernější on-line podobě.

Zkušení PR manažeři by také měli zvážit přijetí interního zaměstnance pro otázky styku s tiskem nebo PR agenturu s potřebnými dovednostmi a kontakty v daném oboru.

-kk-
Zdroj: Startups - Britský server pro začínající podnikatele.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startups