Sociální média také vyžadují strategii

Sociální média nabízejí firmám možnost efektivně prezentovat jejich značky a sdílet informace se zákazníky. Na druhou stranu však mohou přinést i určitá úskalí a ve finále firmy poškodit. Jak tedy správně pracovat se sociálními médii?

Začněte tím, že důkladně zvážíte, zda je právě vaše značka vhodná pro propagaci tímto kanálem. Jen to, že sociální média používají ostatní, ještě neznamená, že je to správná cesta pro každého. Rozhodnete-li se pro sociální média, definujte, proč je chcete používat, čeho chcete dosáhnout. Jinými slovy to znamená vypracovat strategii.

Nezbytnou součástí strategie je vymezení klíčových platforem pro vaši značku. Pravidelně je sledujte, abyste si ověřili, že uživatelé jejich prostřednictvím o vás komunikují. To, že tak nečiní dnes, neznamená, že nebudou ani v blízké budoucnosti. Pozorně si všímejte, co o vás říkají. Pozitivní i negativní zpětnou vazbu pravidelně vyhodnocujte. Pamatujte na to, že mnoho dobrých nápadů pochází právě od zákazníků.

Držte se toho, abyste pomocí sociálních médií vedli dialog. Zapojte zákazníky do vytváření a rozvoje vaší značky a její identity. Snažte se být kreativní. Přemýšlejte také o propojení sociálních médií s dalšími komunikačními kanály, jimiž svou značku již budujete. Nezapomeňte monitorovat vliv sociálních médií na vaše marketingové aktivity. Ujistěte se, že jednáte eticky a transparentně.

-kk-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today