Spojte prodej s marketingem

Spolupráce prodeje a marketingu ve firmách často pokulhává. Oddělení prodeje mívá za to, že marketing neví, co obchodníci potřebují říkat zákazníkům. Oddělení marketingu si zase myslí, že vytváří skvělé věci k prodeji, které se však často nepoužijí.

Dostanete-li prodej a marketing na stejnou vlnu, zvýšíte svou produktivitu i ziskovost. Omezíte naopak nedorozumění a nepoužité materiály, a budete na trhu vystupovat jako konzistentní značka. Největší výhody synchronizace marketingových sdělení s prodejním procesem zahrnují:

- Zrychlený prodejní cyklus. Marketing vytváří povědomí o organizaci a získává potenciální zákazníky. Na to by měl navázat správně informovaný prodej, který dovede prodejní cyklus do úspěšného konce.

- Podpora obchodních cílů. Jakmile docílíte sjednocení svých sdělení, bude pro vás mnohem snazší sledovat náklady marketingových kampaní, protože je budete moci porovnávat přímo s prodejními daty.

- Zvýšení ziskovosti. Automatizace a centralizace výroby a tištění propagačních materiálů ušetří náklady i čas. Zaměstnanci se budou moci soustředit na jiné projekty místo úkolů s nízkou hodnotou, jako je opětné vytváření existujících materiálů.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek