Dále je zde „hostované“ CRM – jeho poskytovatelé investují do potřebného hardwaru, programového vybavení a přizpůsobení aplikací zákazníkovi – díky této „velkosériové výrobě„ se pak daří dosáhnout značných úspor oběma stranám. V počátcích CRM nebyl model využívající ASP (poskytovatelů služeb) považován za příliš perspektivní, dnes však dodavatelé, kteří se rozhodli touto cestou kdysi vydat, sklízejí ovoce své práce. Někteří odborníci se domnívají, že využívání outsourcingu ještě vzroste, jiní však tomuto principu příliš nevěří.
Otázkou je podle nich předávání kontroly a nutnost uzavírání dlouhodobých kontraktů – většina ASP vyžaduje podpis smlouvy na dobu pěti až deseti let. Další zajímavou oblastí je pokročilý software pro správu středisek telefonické podpory – tato technologie by měla umožnit snížit výdaje a zároveň zprůhlednit data o obchodních procesech. Pozornost si získává také analytický software, který by měl zvýšit inteligenci CRM systémů tím, že bude schopen obchodním zástupcům dodat potřebné informace místo toho, aby je zatěžoval nutností zvládat další řídící proces. Article source CRM Buyer - Server zabývající se oblastí CRM celkově - provozování, nákup systémů, zavádění atd. Read more articles from CRM Buyer