Identita značky je důležitým předpokladem firemního úspěchu. Rozumí se jí kombinace vizuálních prvků využívaných ve firemní marketingové komunikaci. Nejčastěji zahrnuje logo, vizitky, záhlaví dopisů nebo obálky. Zároveň se však může týkat i webových stránek, reklamních brožur, prospektů, letáků a dalších profesionálně navrhovaných materiálů. Článek uvádí tři nejčastější mylné představy o budování identity značky, s nimiž se potýkají dnešní podnikatelé.
- Identitu značky mi zajistí jeden příbuzný, který se v tom trochu vyzná. Logo, webové stránky i ostatní marketingové materiály jsou tak významné součásti vašeho byznysu, že si zaslouží profesionální přístup. Pokud byl někdo z vašeho příbuzenstva v mládí dobrý ve výtvarné výchově, ještě to neznamená, že může zastupovat profesionální designéry.
- Identita značky objednaná na zakázku je příliš nákladná. Profesionální design marketingových materiálů je nákladná záležitost, nákladnější však může být ztráta obchodních příležitostí jakožto důsledek neprofesionálních marketingových materiálů nebudících v zákaznické obci důvěru.
- Identita značky není potřeba. Každý profesionál potřebuje identitu značky. Asi byste si nedokázali představit svůj byznys bez základních součástí, jako je vlastní počítač, obchodní jméno nebo bankovní účet. Identita značky je také jednou z těchto důležitých součástí – je to ústřední prvek vašich marketingových a propagačních snah.
-kk-