Neaktivní příjemci e-mailové reklamy patří k nejčastějším problémům dnešních marketérů. Nejen, že ve výsledku zkreslují měřítka úspěšnosti kampaní, ale také zvyšují náklady na e-mailovou reklamu a mohou se negativně podepisovat i na doručitelnosti zpráv. Osvědčený postup říká odstraňovat z databáze uživatele, kteří neprojeví žádnou aktivitu v posledních třech až šesti měsících. Než je však vymažete, ujistěte se, že jste se je pokusili získat zpět.
- Vytvářejte příležitosti pro aktivní zapojení. Požádejte například příjemce svých zpráv, aby se s vámi podělili o své potřeby formou průzkumu. Ptejte se, jak často od vás chtějí dostávat zprávy. Položte jednoduchou otázku, zda je stále zajímají výhody, které jim nabízíte prostřednictvím e-mailu a vyzvěte k odpovědi „ano“, nebo „ne“.
- Nabídněte výhody. Oslovte se speciální nabídkou, kterou může být sleva, ale i určitá hodnota, která nebude apriorně zdůrazňovat, že od příjemců svých zpráv chcete peníze. Nabídněte odborné studie, konzultace, recepty a další relevantní obsah, který vám pomůže prezentovat se jako autorita a bude představovat téma pro budoucí diskusi.
- Oživte své nejúspěšnější kampaně. Zjistěte, co přimělo dnešní neaktivní příjemce k aktivitě v minulosti. Najděte své nejúspěšnější e-maily a inspirujte se nápady a obsahem, který přinášely. Segmentujte neaktivní příjemce a jednotlivé segmenty oslovujte specifickými sděleními.
- Nevzdávejte se po prvním pokusu. I když byli dříve aktivní, neotevírali vaši příjemci každou zprávu a každý odkaz. Oslovte je sérií dvou až tří zpráv. Jasně informujte, že pokud neodpoví, nebudou již moci využívat výhod vašich e-mailových nabídek.
- Uvědomte si, kdy přestat. Ne každý bude na vaši kampaň reagovat. Neberte to jako prohru, ale jako signál, že nemá smysl dále udržovat neaktivní příjemce ve vaší databázi. Zaměřte se na příjemce, které vaše sdělení zajímají.
-kk-